14 november 2022

Lidl zet in op digitale kassabon

 

Lidl zet in op digitale kassabon

 

Beste persrelatie,

Supermarktketen Lidl voegt een nieuwe functie toe aan de Lidl Plus-app (de digitale klantenkaart van Lidl), waarbij klanten er vanaf vandaag voor kunnen kiezen om uitsluitend een digitale kassabon te ontvangen via hun Lidl Plus-app. Met de toevoeging van deze functionaliteit wil de supermarkt het gebruik van de digitale kassabon vergroten, een duurzame optie aanbieden aan de klant en op die manier het aantal papieren kassabonnen reduceren.

De digitale kassabon biedt heel wat voordelen, zoals bijvoorbeeld het voorkomen van verlies of beschadiging van de kassabon die ook als garantiebewijs kan dienen. Met behulp van de app kunnen klanten al hun transacties in een paar klikken terugvinden en de geschiedenis van hun aankopen digitaal bijhouden.

Hoe werkt het in de praktijk?
Via de nieuwe functie in de Lidl Plus-app heeft de klant voortaan de keuze om het ontvangst van de papieren kassabon automatisch uit te schakelen. De klant kan deze optie aanvinken in de app bij de digitale klantenkaart ‘Ik wil mijn kassabon enkel digitaal’. Zodra die functie is aangevinkt, wordt er automatisch geen papieren kassabon meer geprint.