02 december 2022

Kerstcampagne: Lidl is er voor iedereen



Kerstcampagne: Lidl is er voor iedereen
Nieuwe liefde Freek zorgt voor spanning


Beste persrelatie,

Vanaf vandaag start Lidl haar nieuwe kerstcampagne, die in het teken van ‘iedereen’ staat. Enerzijds ‘luxe voor iedereen’, met betaalbare producten van Delicieux. Anderzijds heeft Lidl als boodschap er voor iedereen te zijn. In een spannende kerstcommercial zien we Freek met een nieuwe liefde, wat voor nogal wat spanning lijkt te zorgen in zijn familie.

Nieuwe liefde
Dit najaar introduceerde Lidl de nieuwe flatbewoner Freek uit Drenthe, met als doel meer diversiteit in de Lidl-flat te brengen. De flat is destijds in het leven geroepen om een weerspiegeling te zijn van de Nederlandse samenleving, want Lidl is er voor iedereen. En dat vereist een divers palet aan bewoners.

In de kerstcommercial, ontwikkeld in samenwerking met Joe Public, is te zien dat Freek een nieuwe liefde heeft: Manuel. Al snel blijkt dat Freek hem niet durft voor te stellen aan zijn ouders, omdat hij vermoedt dat ‘dit nogal lastig ligt’. Freek viert kerstavond met z’n ouders en natuurlijk met buurman Kevin, maar dus zonder Manuel. Dat laatste lijkt Manuel echter aan z’n laars te lappen en staat plots voor de deur… Hoe dat afloopt, zie je hier.


Freeks nieuwe liefde Manuel verschijnt plots aan de deur

Diversiteit en inclusie
“Heden ten dage is het nog steeds zo dat niet iedereen altijd zichzelf kan zijn of er volledig voor durft uit te komen. We willen daar in deze commercial aandacht aan geven, met als onderliggende boodschap dat Lidl er voor iedereen is”, aldus Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl. “Hoewel Lidl heel het jaar breed inzet op diversiteit en inclusie, weten we dat de kijker in deze periode ontvankelijker is voor commercials met een maatschappelijke boodschap. Met Freek als nieuwe bewoner kunnen we dat goed uitdragen, zonder dat het meteen overdone of tranentrekkend is. Het is realistisch geschetst en heeft een happy end. Precies zoals iedereen het met kerst het liefst ziet.”

Delicieux
Traditioneel komt Lidl rond de kerstperiode met meer dan 500 luxe producten van het merk Delicieux. Het merk staat sinds jaar en dag voor betaalbare luxe. En ieder jaar wordt het assortiment uitgebreid en aangepast naar de actualiteit. Zo is er dit jaar veel aandacht voor een betaalbare kerst, met veel producten voor kleine prijsjes. De 40 gloednieuwe kerstrecepten voorzien in hoogwaardige gerechten die je met trots op tafel kunt zetten, zonder er teveel voor te betalen. Alle producten en recepten zijn verzameld in 2 brochures, die inmiddels bij veel huishoudens op de mat liggen.


Luxe voor iedereen met Delicieux

360 graden
De Delicieux-kerstcampagne is de komende weken ook te zien en horen via vele digitale kanalen, radio, tijdschriften en out of home. Op de social kanalen wordt ‘Luxe voor iedereen’ op diverse manieren uitgewerkt. Zo wordt o.a. onthuld hoe je voor nog geen 3 euro per persoon een driegangendiner op tafel tovert.