Lidl kiest voor Alfred
Lidl kiest voor Alfred
|
Lidl kiest voor Alfred na een uitgebreide bureaupitch tussen Alfred en Dept. De samenwerking met mediabureau Zigt blijft voortbestaan. Tijdens de pitch presenteerden Alfred en Dept hun aanpak en creatieve concepten, gebaseerd op een briefing voor een vernieuwde marketing strategie en campagne construct om het Lidl merk te versterken. De samenwerking met Alfred gaat meteen van start. Laura Klaver, begin oktober gestart als hoofd marketing binnen Lidl Nederland, deelt haar enthousiasme over de keuze voor Alfred: “Lidl is toe aan een nieuwe stap en we kijken ernaar uit om deze samen met Alfred te zetten. Het is een bureau met veel retail ervaring en heeft in de pitch laten zien dat het een goede strategische en creatieve partner is die het merk Lidl kan versterken. Er ligt nu een sterk campagneconstruct klaar dat we 360 graden kunnen doorvertalen. We gaan de komende periode samen aan de slag om onze purpose – een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk maken – invulling te geven en het merk nog verder te laten groeien. “We waren verrast over hoe Lidl zich onderscheidt van andere supermarkten. Er zijn zo veel verhalen en producten die een podium verdienen”, vertelt Jeroen van de Sande, Executive Creative Director bij Alfred. ”We zijn echt fans geworden. Vanuit dat gevoel is het idee voor de campagne ook ontstaan.” Managing Director Yvette Belt-Beekman: “En de chemie met het team van Laura was meteen helemaal goed. We hebben heel veel zin om te beginnen aan een nieuw hoofdstuk voor Lidl – en voor het bureau.” Klaver: “Lidl is echt anders dan andere supermarkten. Ik zie heel veel unieke bewijsvoeringen die het verhaal van Lidl nog sterker kunnen vertellen. Alfreds pitch haakte daar precies op aan. We gaan laten zien dat de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs bij ons mogelijk is en werkelijk samen kan gaan." |
Lidl hoofdkantoor in Huizen
|
Lidl filiaal Almere Oosterwold
|