25 november 2024

Lidl kerstcampagne wederom in het teken van kinderarmoede

Lidl steunt samen met klanten kinderen in armoede
Kerstcampagne van start

Vandaag start Lidl haar nieuwe kerstcampagne die voor de vierde keer in het teken staat van kinderarmoede en 'de magie van het delen'. In Nederland groeit 1 op de 9 kinderen op in armoede. Sommige kinderen gaan zelfs zonder ontbijt naar school. De komende weken vraagt Lidl via al haar marketingmiddelen en in de winkels aandacht voor kinderarmoede en roept zij klanten op om te doneren. De campagne loopt tot en met het einde van het jaar.

Donatie voor een feestmaal voor kinderen in armoede
Doneren kan op verschillende manieren, zoals het kopen van een speciale voucher (verkrijgbaar in de winkel) of door het statiegeld te doneren. Vanaf 4 december is er voor 4,99 euro een speciale wasbeerknuffel te koop. Het gehele bedrag wordt gedoneerd. De knuffel is ook te zien in Lidl's kerstcommercial die vanaf 6 december op tv is. Het doel is om zoveel mogelijk kinderen die in armoede leven via hun school een feestmaal te geven. Lidl werkt hiervoor samen met het Jeugdeducatiefonds.

Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds: “Het is geweldig dat we alweer vier jaar samenwerken met Lidl en zo nog meer kinderen in armoede kunnen steunen. Dankzij dit mooie initiatief van Lidl en de gulle bijdrage van haar klanten kunnen we steeds meer kinderen maximale ontwikkelingskansen bieden.”