17 januari 2025

Lidl lanceert feestelijke campagne: De beste supermarkt in groente, fruit én brood

 

 

 
 
 
 

Lidl lanceert feestelijke campagne: De beste supermarkt in groente, fruit én brood
Rol voor Lidl-medewerkers in nieuwe tv-commercial

Vanaf 20 januari lanceert Lidl een nieuwe marketingcampagne die groente, fruit én brood in de schijnwerpers zet. De campagne benadrukt de betaalbaarheid en kwaliteit van verse producten, waarmee Lidl voor de elfde keer is uitgeroepen tot de beste supermarkt in groente en fruit, en nu ook in brood. Onderdeel van de campagne is een unieke tv-commercial, waarin Lidl-medewerkers dit succes al dansend vieren.

De beste in groente, fruit én brood!
YouGov (voorheen GfK) heeft Lidl al 11 keer uitgeroepen tot de beste supermarkt in groente en fruit. En in 2024 jaar ook tot beste supermarkt in brood. Van alle Nederlandse landelijke supermarkten kwam Lidl daarbij als ‘verskampioen’ naar voren.
Laura Klaver, head of marketing bij Lidl Nederland: “Van alle supermarkten zijn wij door de consument als beste uitgeroepen, óók in brood. Je begrijpt dat we daar enorm blij van worden: dit bewijst maar weer eens dat onze producten niet alleen supergoedkoop zijn, maar ook nog eens supervers”. 

Een feestje voor iedereen
Deze feestelijke mijlpaal staat centraal in de nieuwe tv-commercial die vanaf zondag 19 januari te zien is op tv. Medewerkers en klanten vieren samen dat Lidl opnieuw de beste is. 
“Bij feest zijn muziek en dans natuurlijk onmisbaar. Daarom hebben we een track gemaakt op de bekende muziek van Usher’s ‘Yeah’, waar je meteen op wilt dansen. Om de trots bij Lidl te versterken hebben Lidl-medewerkers een rol gekregen in de tv-commercial en verschillende online video’s,” licht Jeroen van de Sande, creative director bij marketingbureau Alfred, toe.

Volledig geïntegreerde campagne
De campagne is volledig geïntegreerd in alle communicatiemiddelen. Dansende medewerkers zijn te zien in korte online video’s en social advertising. Daarnaast zien we aanbiedingen op groente, fruit en brood terug in feestelijke tag-ons, OLV’s, display advertising, folders en POS. Ook komt er een paginagrote advertentie om telers, bakkers en medewerkers te bedanken. Native advertising leidt naar een landingspagina met meer informatie over Lidl als beste supermarkt in groente, fruit én brood. Dit wordt onder andere toegeschreven aan directe lijnen en jarenlange samenwerking met telers en bakkers.

Dans mee met Bobbie bloemkool op social media!
Een van de opvallende elementen in de tv-commercial is de swingende Bobbie bloemkool, die een hoofdrol krijgt in de social content, ontwikkeld en geproduceerd door bureau Bruut. Ook hierin horen we het feestnummer terug. “We bouwen voort op de choreografie uit de tv-commercial met herkenbare dansmoves. Deze moves zijn eenvoudig na te doen, zodat iedereen op social media kan meedansen”, aldus Klaver.

Making-of-video: een kijkje achter de schermen
Voor wie nieuwsgierig is naar het verhaal achter de schermen, is er een making-of-video gemaakt. In deze video vertellen Lidl-medewerkers over de feestelijke sfeer tijdens de opnames en hoe trots ze zijn om onderdeel te zijn van deze campagne. De video biedt een exclusieve blik op hoe de tv-commercial tot stand is gekomen.

 
 

Tv-commercial die vanaf zondag 19 januari te zien is op tv.

 
 
 
 
 

Lidl Nederland
Als onderdeel van de Schwarz Group is Lidl een van de meest toonaangevende ondernemingen in de levensmiddelenbranche in Europa. De organisatie exploiteert momenteel meer dan 12.000 winkels en 200 distributie- en logistieke centra in 31 landen.

In 1997 heeft Lidl haar eerste filialen in Nederland geopend. Inmiddels is Lidl Nederland uitgegroeid tot een organisatie met circa 440 filialen door het gehele land en een webshop voor non-food artikelen. Onder het motto ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ biedt Lidl een verantwoord assortiment in food en non-food artikelen, dat tot stand komt met zorg voor mens, dier en milieu.

Lidl maakt een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. Klanten kiezen bij Lidl automatisch voor een duurzamer product. Als toekomstbestendige organisatie is duurzaamheid onderdeel van de bedrijfsvoering: er wordt duurzaam gebouwd, reststromen worden hergebruikt en voedselverspilling wordt tegengegaan. Lidl wil het beste voor haar klanten en voor de wereld om zich heen; vandaag én in de toekomst. Lidl zet zich daarom in om de positieve impact op de maatschappij en het milieu te vergroten en eventuele negatieve impact te verkleinen. Lidl doet dit samen met haar leveranciers, medewerkers, partners én klanten. Voor verdere informatie over het duurzaamheidsbeleid en initiatieven van Lidl, ga naar http://www.lidl.nl/duurzaamheid.

 
 
 

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de afdeling
Corporate Social Responibility & Affairs:

Telefoon
Marian Verheij 06 4253 2515 of Iris Zwaneveld 06 1890 4493

E-mail
persvoorlichting@lidl.nl