Lidl lanceert feestelijke campagne: De beste supermarkt in groente, fruit én brood
Rol voor Lidl-medewerkers in nieuwe tv-commercial
Vanaf 20 januari lanceert Lidl een nieuwe marketingcampagne die groente, fruit én brood in de schijnwerpers zet. De campagne benadrukt de betaalbaarheid en kwaliteit van verse producten, waarmee Lidl voor de elfde keer is uitgeroepen tot de beste supermarkt in groente en fruit, en nu ook in brood. Onderdeel van de campagne is een unieke tv-commercial, waarin Lidl-medewerkers dit succes al dansend vieren.
De beste in groente, fruit én brood!
YouGov (voorheen GfK) heeft Lidl al 11 keer uitgeroepen tot de beste supermarkt in groente en fruit. En in 2024 jaar ook tot beste supermarkt in brood. Van alle Nederlandse landelijke supermarkten kwam Lidl daarbij als ‘verskampioen’ naar voren.
Laura Klaver, head of marketing bij Lidl Nederland: “Van alle supermarkten zijn wij door de consument als beste uitgeroepen, óók in brood. Je begrijpt dat we daar enorm blij van worden: dit bewijst maar weer eens dat onze producten niet alleen supergoedkoop zijn, maar ook nog eens supervers”.
Een feestje voor iedereen
Deze feestelijke mijlpaal staat centraal in de nieuwe tv-commercial die vanaf zondag 19 januari te zien is op tv. Medewerkers en klanten vieren samen dat Lidl opnieuw de beste is.
“Bij feest zijn muziek en dans natuurlijk onmisbaar. Daarom hebben we een track gemaakt op de bekende muziek van Usher’s ‘Yeah’, waar je meteen op wilt dansen. Om de trots bij Lidl te versterken hebben Lidl-medewerkers een rol gekregen in de tv-commercial en verschillende online video’s,” licht Jeroen van de Sande, creative director bij marketingbureau Alfred, toe.
Volledig geïntegreerde campagne
De campagne is volledig geïntegreerd in alle communicatiemiddelen. Dansende medewerkers zijn te zien in korte online video’s en social advertising. Daarnaast zien we aanbiedingen op groente, fruit en brood terug in feestelijke tag-ons, OLV’s, display advertising, folders en POS. Ook komt er een paginagrote advertentie om telers, bakkers en medewerkers te bedanken. Native advertising leidt naar een landingspagina met meer informatie over Lidl als beste supermarkt in groente, fruit én brood. Dit wordt onder andere toegeschreven aan directe lijnen en jarenlange samenwerking met telers en bakkers.
Dans mee met Bobbie bloemkool op social media!
Een van de opvallende elementen in de tv-commercial is de swingende Bobbie bloemkool, die een hoofdrol krijgt in de social content, ontwikkeld en geproduceerd door bureau Bruut. Ook hierin horen we het feestnummer terug. “We bouwen voort op de choreografie uit de tv-commercial met herkenbare dansmoves. Deze moves zijn eenvoudig na te doen, zodat iedereen op social media kan meedansen”, aldus Klaver.
Making-of-video: een kijkje achter de schermen
Voor wie nieuwsgierig is naar het verhaal achter de schermen, is er een making-of-video gemaakt. In deze video vertellen Lidl-medewerkers over de feestelijke sfeer tijdens de opnames en hoe trots ze zijn om onderdeel te zijn van deze campagne. De video biedt een exclusieve blik op hoe de tv-commercial tot stand is gekomen.