23 januari 2025

Recordopbrengst donaties kerstcampagne

Links: Hans Spekman, Jeugdeducatiefonds. Rechts: Marian Verheij, Lidl.

Recordopbrengst donaties kerstcampagne

Afgelopen december stond onze kerstcampagne voor de vierde keer in het teken van kinderarmoede en 'de magie van het delen'. Dankzij de massale donaties van onze klanten en onze bijdrage hebben we maar liefst € 316.000,- opgehaald! Met de donatie kan het Jeugdeducatiefonds via basisscholen de ontwikkelingskansen van duizenden kinderen vergroten, die door de financiële situatie thuis kwetsbaarder zijn.

Cheque overhandiging op basisschool Het Schateiland
De cheque werd door Hans Spekman, directeur Jeugdeducatiefonds, in ontvangst genomen op basisschool Het Schateiland in Utrecht. Een school die al sinds 2020 verbonden is aan het Jeugdeducatiefonds en hiermee diverse extra’s heeft kunnen bieden aan hun leerlingen. Sinds 2023 maakt deze school ook gebruik van de subsidie schoolmaaltijden, zodat leerlingen elke dag kunnen genieten van een voedzame lunch op school. “De leerlingen kunnen elke dag genieten van een gezonde, vegetarische lunch”, vertelt Ronald Roovers, directeur van het Schateiland. “Er ligt volkorenbrood en diverse beleg zoals kaas, halvajam, zuivel spread en humus. Ook is er elke dag rauwkost en salade, daarnaast hebben we soep en salades en op speciale dagen soep of yoghurt en muesli. Geweldig dat dit extra geld van Lidl door alle scholen ingezet kan worden voor extra eten en drinken.”

Marian Verheij, hoofd communicatie en PR Lidl: “We vinden het hartverwarmend om te zien hoe onze klanten massaal hebben gedoneerd en daarmee bijdragen aan de ontwikkelkansen van kinderen. Samen maken we het verschil.” 

Kerstcommercial
De kerstcommercial van Lidl was in december volop op tv te zien. Onder het mom van de ‘magie van het delen’ werd er massaal overgegaan tot actie. Dit bestond uit het kopen van donatievouchers, zowel in de winkel als online en het doneren van statiegeld. Ook konden klanten de schattige wasbeerknuffel die tevens te zien was in de tv-commercial, aanschaffen. De volledige opbrengst hiervan gaat naar het Jeugdeducatiefonds.

Over het Jeugdeducatiefonds 
Het Jeugdeducatiefonds helpt de ontwikkelingskansen van kinderen die opgroeien in armoede te vergroten. Aanvragen voor het Jeugdeducatiefonds lopen via de basisschool, omdat de leerkracht of brugfunctionaris goed weet wat een leerling nodig heeft. Dit kan variëren van een fiets, bril of bijles tot een schoolreisje. Met als doel: maximale ontwikkelingskansen voor álle kinderen. In het schooljaar 2023-2024 hebben we ruim 850.000 keer een basisschoolleerling bereikt.

Lidl Nederland
Als onderdeel van de Schwarz Group is Lidl een van de meest toonaangevende ondernemingen in de levensmiddelenbranche in Europa. De organisatie exploiteert momenteel meer dan 12.000 winkels en 200 distributie- en logistieke centra in 31 landen.

In 1997 heeft Lidl haar eerste filialen in Nederland geopend. Inmiddels is Lidl Nederland uitgegroeid tot een organisatie met circa 440 filialen door het gehele land en een webshop voor non-food artikelen. Onder het motto ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ biedt Lidl een verantwoord assortiment in food en non-food artikelen, dat tot stand komt met zorg voor mens, dier en milieu.

Lidl maakt een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. Klanten kiezen bij Lidl automatisch voor een duurzamer product. Als toekomstbestendige organisatie is duurzaamheid onderdeel van de bedrijfsvoering: er wordt duurzaam gebouwd, reststromen worden hergebruikt en voedselverspilling wordt tegengegaan. Lidl wil het beste voor haar klanten en voor de wereld om zich heen; vandaag én in de toekomst. Lidl zet zich daarom in om de positieve impact op de maatschappij en het milieu te vergroten en eventuele negatieve impact te verkleinen. Lidl doet dit samen met haar leveranciers, medewerkers, partners én klanten. Voor verdere informatie over het duurzaamheidsbeleid en initiatieven van Lidl, ga naar http://www.lidl.nl/duurzaamheid.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de afdeling
Corporate Social Responibility & Affairs:

Telefoon
Marian Verheij 06 4253 2515 of Iris Zwaneveld 06 1890 4493

E-mail
persvoorlichting@lidl.nl