03 juni 2025

Klant eerst: Lidl lanceert nieuwe Customer divisie voor maximale klantgerichtheid

In lijn met de strategie om dichter bij de klant te staan richt Lidl Nederland een nieuwe Customer divisie op. Deze structurele wijziging is onderdeel van een bredere groeistrategie waarin de supermarktketen fors investeert in klantdata, digitalisering en merkbeleving. De nieuwe divisie komt onder leiding van Stephanie Both (Chief Customer Officer) en vormt een belangrijke stap om klantgerichtheid structureel te verankeren in de hele organisatie. 

De Customer divisie zal bestaan uit vier afdelingen: Brand, Klantrelatie, Marketing en Winkelformulemanagement. Met een heldere  missie: het verhogen van de klanttevredenheid én klantloyaliteit. Lidl streeft naar een merkervaring die persoonlijk, herkenbaar en relevant is.  

Klantbeleving wordt leidend
Met de oprichting van de Customer divisie kiest Lidl nadrukkelijk voor een toekomst waarin de klantbeleving, van navigatie in de winkel tot communicatie in de app, leidend is. Daarmee volgt Lidl Nederland het voorbeeld van andere Lidl-landen die recent fors investeerden in technologie, personalisatie en omnichannel-strategieën. 

Lidl wil niet alleen de beste prijs/kwaliteit blijven bieden, maar ook de beste ervaring. De herstructurering komt op een moment waarop het aantal klanten blijft groeien: wekelijks winkelen meer dan 5 miljoen mensen bij Lidl.