21 juli 2025

Lidl uitgeroepen tot beste supermarkt in prijs-kwaliteit door Nederlandse consument
Landelijke campagne van start

Lidl is op basis van Nederlands consumentonderzoek uitgeroepen tot supermarkt met de beste prijs-kwaliteitverhouding. In het onderzoek, dat werd uitgevoerd onder een brede groep Nederlandse consumenten, scoorde Lidl het hoogst op het combineren van scherpe prijzen met hoogwaardige productkwaliteit. Het onderzoek werd uitgevoerd door Hendrik Beerda Brand Consultancy in samenwerking met RetailTrends.

90% eigen merk producten 
90% van de verkopen bij Lidl zijn eigenmerk producten. De erkenning dat Lidl haar klanten de beste kwaliteit verhouding biedt, bevestigt Lidl’s jarenlange missie: de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Inmiddels weten wekelijks 5 miljoen klanten om die reden Lidl te vinden. Lidl is met dit aantal klanten de nummer twee supermarkt van Nederland.

360 graden campagne van start
Deze erkenning van beste supermarkt in prijs kwaliteit wordt zichtbaar in een nieuwe landelijke 360 graden campagne die start vanaf zondag 27 juli. De campagne is onder andere zichtbaar op televisie, radio en buitenreclame.

Klik hier om de tv-commercial te bekijken.