
Lidl is driedubbel Verskampioen van NederlandDé beste supermarkt in brood, vlees en al 12 keer in groente & fruit Lidl is door de consument uitgeroepen tot dé beste landelijke supermarkt in groente & fruit, en wederom ook in brood. Nieuw dit jaar is de erkenning als beste in vlees. Niet eerder wist een supermarkt in alle categorieën de nummer 1-positie te behalen; het is dan ook een historisch moment in de supermarktbranche. De driedubbele bekroning onderstreept Lidl’s voortdurende inzet om dagelijks het verschil te maken in kwaliteit, versheid en klanttevredenheid. De resultaten komen voort uit het jaarlijkse supermarktversonderzoek van YouGov, dat vandaag is gepubliceerd. Het onderzoek is gebaseerd op de waardering van Nederlandse consumenten en bevestigt opnieuw het vertrouwen dat zij stellen in Lidl als versspecialist. Dit jaar nam YouGov, naast de bekende categorieën zoals aanbiedingen, lage prijzen, kwaliteit, versheid, ruime keuze, voorraad en deskundigheid van personeel, voor het eerst ook duurzaamheid mee in de beoordeling. Groente & fruit als fundament Met een vers fairshare van 120, wat betekent dat consumenten bij Lidl aanzienlijk meer verse groente & fruit kopen ten opzichte van andere supermarkten, is Lidl uitgeroepen tot ‘Verskampioen van Nederland’. Peter de Roos, CEO Lidl, nam de award in ontvangst: “Dít is het winnen van de Super Bowl onder de supermarkten. Vers, en groente & fruit in het bijzonder, vormen het fundament van onze winkels. Wij vinden het belangrijk om ons te focussen op deze gezonde en dynamische categorie, die het winkelbeeld en de klantbeleving bepaalt. We zetten ons elke dag in om een gezonde leefstijl toegankelijk en betaalbaar te maken voor iedereen. Deze vers award is een grote erkenning, daar zijn wij met de hele organisatie enorm trots op.” Vakmanschap en samenwerking Bert Ruijs, COO Lidl: “De beste verse producten zijn het resultaat van jarenlange toewijding, vakmanschap en samenwerking met collega’s, telers en leveranciers waarvan sommigen al meer dan twintig jaar met Lidl samenwerken. Twaalf keer de beste in groente & fruit, voor de tweede keer de beste in brood en nu ook in vlees: dat is geen toeval. Dat is het resultaat van keihard werken, van ambitie en van passie. Ik ben ontzettend trots op al mijn collega’s die zich elke dag inzetten om onze klanten de beste producten te bieden.” Erkenning van de Nederlandse consument Lidl beschouwt deze erkenning als een groot compliment van de Nederlandse consument. De waardering bevestigt het vertrouwen dat klanten stellen in Lidl en vormt een stimulans om hun verwachtingen elke dag opnieuw waar te maken en te overtreffen.
|