15 september 2022

Lidl start campagne ‘sterk in eigen merk’

 

 

 

 

Huismerken Lidl centraal
LIDL START CAMPAGNE ‘sterk in eigen merk’

 

Beste persrelatie,

Vanaf maandag start Lidl een grootschalige campagne waarin de eigen merken centraal staan én in een aantal gevallen wordt vergeleken met de prijzen van A-merken.

 

Kwaliteitsmerken
Lidl viert dit jaar haar 25-jarig jubileum in Nederland en heeft in de voorbije jaren een compleet assortiment van ruim 2.500 producten opgebouwd, voornamelijk met eigen merken. En het moet gezegd: de eigen merken van Lidl worden vaak door onafhankelijke partijen als de Consumentenbond goed getest. Regelmatig komen ze zelfs beter uit de test dan A-merken. Dat is geen toeval. Voordat Lidl een product ontwikkelt, wordt de markt goed bestudeerd. Lidl zorgt dat het product minstens zo goed wordt als de benchmark. “Met de nadruk op minstens, want veelal doen we er méér cacao, nootjes of schoonmaakenzymen bij, waardoor ons product kwalitatiever is en in onafhankelijke tests als winnaar uit de bus komt”, aldus Jorieke de Vries-Goosen, Sr. Manager Marketing bij Lidl. “Het omgekeerde komt ook voor, dan voegen we bewust minder toe om het product bijvoorbeeld gezonder te maken, zoals de hoeveelheid zout in brood. Dat is gedurfd, maar het betaalt zich op de lange termijn uit. Less is more in dat geval.

Hoogste kwaliteit, laagste prijs
De producten van Lidl doen in kwaliteit niet onder voor A-merken, maar zijn wél een stuk goedkoper. “Als je het vergelijkt met A-merken, dan schrik je gewoon wat het verschil is. In deze tijd, waarin steeds meer mensen op de centjes moeten letten, willen we de klant met deze campagne een duidelijk vergelijk geven, zodat een weloverwogen keuze kan worden gemaakt.”

 


Al 25 jaar sterk in eigen merk

       

360 graden campagne
De campagne wordt vanaf maandag landelijk uitgerold op TV, radio, online, in print en outdoor en bestaat o.a. uit uitingen die vergelijkingen met het A-merk tonen. Zowel het eigen merk als het A-merk zijn bij Lidl verkrijgbaar, de keuze is aan de consument. Naast de vergelijkingen worden ook diverse productranges van Lidl uitgelicht, met name de ranges die vaak bekroond zijn, zoals W5, Formil en Freeway. Er zijn 4 commercials gemaakt die alternerend worden ingezet op diverse (digitale) kanalen.  Bekijk ze hier: Commercial 1 | Commercial 2 | Commercial 3 | Commercial 4