Lidl neemt in herfstcampagne afscheid van Teun
Thomas Acda verlaat Lidl-flat
Lidl neemt in herfstcampagne afscheid van Teun
Beste persrelatie,
Vanaf morgen lanceert Lidl een uitgebreid assortiment met ruim 250 producten die passen bij het herfstseizoen. In de campagne wordt afscheid genomen van Teun (Thomas Acda).
Het is herfst
Van verse stoofpotjes tot rijk gevulde pies en van jachtkrieltjes tot de nieuwe oogst Hollandse groente en fruit. Vanaf vandaag is het allemaal verkrijgbaar bij Lidl. De herfst is hét seizoen van de rijke smaken en Lidl speelt daar traditioneel op in als de supermarkt die het meest uitpakt, met ruim 250 luxe producten die verrassend en vooral heel betaalbaar zijn.
360-graden campagne
Het complete assortiment is vertaald naar een 360-graden herfstcampagne. Eind deze week ligt de herfstbrochure op de mat. Daarnaast worden radio en diverse print-, outdoor-, online en social uitingen ingezet. En vanaf zondagavond is er weer een gloednieuwe TV-commercial met de Lidl-flat te zien, al is het de laatste met Teun. In de spot zien we hoe Teun afscheid neemt van de flat. Hij gaat terug naar z’n ex en geniet nog van een laatste avondmaal met buurvriend Kevin. Bekijk de commercial hier.
Met 250 luxe producten die heel betaalbaar zijn, zet Lidl een verrassend herfstassortiment neer.
Lidl-flat bestaat 2 jaar
Het is alweer 2 jaar geleden dat Joe Public en Lidl het vaste campagnegrid van de Lidl-flat ontwikkelden en introduceerden. Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing bij Lidl: “Het Lidl-flat concept is erg geliefd bij de kijker; alle commercials scoren een stuk hoger op o.a. likeability en herkenning dan de benchmark. Het is altijd de bedoeling geweest om de flat een dwarsdoorsnede van Nederland te laten zijn. Om de spanning en verrassing erin te houden, kiezen we er na 2 jaar daarom bewust voor om de focus wat te verleggen. De flat heeft namelijk nog zoveel andere bewoners en we willen juist de diversiteit in de typisch Nederlandse flat blijven benadrukken. Binnenkort introduceren we dan ook een nieuw personage…. Wordt vervolgd dus! We hebben prettig samengewerkt met Thomas Acda en zijn hem dankbaar dat hij de Lidl-flat zo bekend heeft gemaakt. Wie weet zien we hem nog wel eens terug.”