09 februari 2023

Lidl start AchtertuinMini campagne voor kinderen

 

Discounter tekent voor herstel biodiversiteit
Lidl start AchtertuinMini campagne voor kinderen

 

Beste persrelatie,

Vanaf maandag kan heel Nederland bij Lidl sparen voor gratis AchtertuinMini’s. De campagne is onderdeel van de biodiversiteitsambitie die Lidl heeft. Biodiversiteit is van essentieel belang in de wereldwijde voedselvoorziening.

Spelenderwijs leren
De AchtertuinMini’s zijn het vervolg op eerdere succesvolle knuffelacties van Lidl. De loyaliteitscampagne richt zich met name op kinderen, die ieder jaar weer in groten getale staan te trappelen voor de filialen. De campagne kent vele educatieve aspecten, middels weetjes op de knuffels en een gratis App leren kinderen spelenderwijs meer over het leven in de achtertuin en op het balkon. Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl: “De Mini’s, allemaal van gerecycled materiaal, zijn jaar in jaar uit een succes als het gaat om sympathie en loyaliteit. De campagne dient echter ook een groter doel. Het is slecht gesteld met de biodiversiteit op onze planeet. Bij Lidl willen we daar ons steentje aan bijdragen.

Lidl tekent voor herstel biodiversiteit
Gelijktijdig met de AchtertuinMini-campagne maakt Lidl bekend dat zij partner is geworden van het Deltaplan Biodiversiteitsherstel. ‘Biodiversiteit respecteren’ is één van de zes strategische pijlers waarop Lidl zich richt om een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te maken. Lidl is de eerste supermarkt die op deze wijze laat zien dat zij de missie heeft om biodiversiteitsverlies om te buigen naar herstel en gelooft dat samenwerking hiervoor een vereiste is

360 graden campagne
Alle 10 de knuffels kunnen met behulp van zegels gratis worden gespaard. Om de collectie compleet te maken, heeft Lidl een speciale boomhut ontwikkeld, waarin alle Mini’s een plaatsje in hun eigen habitat krijgen. Joe Public ontwikkelde in samenwerking met Lukkien een geanimeerde commercial met de inmiddels bekende flatbewoners. Bekijk hier de commercial. De campagne is verder doorvertaald naar radio, OOH, online en print. Op alle socials van Lidl worden de characters van de dieren verder toegelicht en leren de fans door middel van een grote quiz veel over biodiversiteit.