15 maart 2023

Nieuwe lente, nieuwe look: Delicieux wordt Deluxe

 

Nieuwe lente, nieuwe look: Delicieux wordt Deluxe
Feestdagenhuismerk Lidl bekendste van Nederland

 

Beste persrelatie,

16 maart 2023 – Huizen | Lidl neemt afscheid van de naam Delicieux, het meest bekende feestdagenhuismerk van Nederland. Lidl Nederland heeft Delicieux zo’n 15 jaar geleden bedacht, zowel de naam als de complete productlijn. Het bleek een enorm succes. Steeds meer Lidl-landen volgden, maar de uitspraak was een probleem. Delicieux verandert daarom in Deluxe.

Nog steeds luxe voor iedereen

Behalve de naam verandert er verder niets. Nog steeds kan heel Nederland genieten van ruim 350 luxe producten, vanaf vandaag verkrijgbaar in alle Lidl-filialen. Van luxe stol, Beter Leven gourmetvlees, nieuwe vega(n) alternatieven én de duurzaamste eieren ter wereld, tot een 100% Fairtrade chocolade assortiment. Het merk Deluxe staat net als Delicieux voor ‘Luxe voor iedereen’: betaalbare luxe die exclusief verkrijgbaar is bij Lidl.

Consistente merkbouw

Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl: “We hebben jarenlang gebouwd aan het merk Delicieux, dat heeft z’n vruchten afgeworpen. Het is het bekendste merk van Lidl én het bekendste feestdagenhuismerk van alle supermarkten. Met een bekendheid van gemiddeld 80% bij de Nederlandse consument en een koopintentie van gemiddeld 60%, scoren we extreem hoog. En mensen waarderen het, meer dan 75% associeert het met betaalbare luxe, gemak en kwaliteit. Dat is het resultaat van jarenlang consistent campagne voeren, we hebben echt een sterk merk gebouwd. Met de naamsverandering verwacht ik daarom niet dat het succes zal inzakken. Het merk is van zichzelf inmiddels krachtig genoeg. En bovendien geldt dat in deze dure tijden betaalbare luxe meer dan ooit welkom is.”

Nieuwe lente, nieuwe look: Delicieux wordt Deluxe

360-campagne

Deze week ligt de dikke lentebrochure boordevol Deluxe-producten en 35 inspirerende recepten bij miljoenen huishoudens op de mat. Daarnaast is de campagne doorvertaald naar diverse printadvertenties in magazines en kranten, (D)OOH, radio en online uitingen. In de TVC, die a.s. zondag live gaat, wordt extra aandacht geschonken aan het concept ‘nieuwe lente, nieuwe look’, want ook Lidl-flatbewoners Kevin en Freek krijgen een geheel nieuwe look aangemeten. We zien diverse hilarische omkleedscènes die uiteindelijk leiden tot een verbazingwekkend resultaat. De commercial is gemaakt in samenwerking met Joe Public, bekijk ‘m hier.  De TVC is voor online video en social media doorvertaald naar meerdere korte films.

 

           Paas brochure           Paas brochure binnenkant

De dikke lentebrochure ligt deze week bij miljoenen huishoudens op de mat


Bijlagen en downloads

De luxe.png
Download bestand
Lentebrochure cover
Download bestand
Lentebrochure binnenkant.png
Download bestand