28 december 2023

Een gezonde leefstijl met Lidl en Sandra Ysbrandy

 

Een gezonde leefstijl met Lidl en Sandra Ysbrandy

 

Nieuw kookboek "Eet beter voor minder”  

 

Aan de slag met een gezonde leefstijl waarbij je minder koolhydraten eet en toch geniet? In het exclusief bij Lidl te verkrijgen kookboek “Eet beter voor minder” staat precies hoe dat kan. Het boek komt voort uit een samenwerking en de overtuiging van zowel Lidl als Sandra dat een gezonde leefstijl voor iedereen toegankelijk én betaalbaar is. Het nieuwe kookboek is vanaf aanstaande zaterdag exclusief in alle Lidl filialen te koop voor 9,99 euro (op is op).

Lidl en Sandra werken al jaren samen om Nederland aan de gezonde en voordelige dis te helpen. Naast het gezamenlijk uitbrengen van het kookboek, zijn er ook vele recepten en kookvideo’s ontwikkeld. Sandra staat bekend om haar gezonde kookstijl waarbij ze graag groente en fruit van eigen bodem én het seizoen gebruikt. Kant-en-klaar pakketjes worden achterwege gelaten en lekker, vers eten staat centraal.

Gezondheidsbeleid Lidl

Lidl zet zich al jaren in om een gezonde leefstijl voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te maken. Zo is Lidl als eerste supermarkt gestopt met de verkoop van sigaretten en tabak en zijn sinds deze zomer bij Lidl vezelrijke producten niet langer duurder dan niet-vezelrijke producten: prijs is hierdoor geen barrière meer om te kiezen voor gezond. Lidl heeft daarnaast ook ambitieuze doelstellingen ten aanzien van gezondheid: zo heeft Lidl als enige supermarkt een doelstelling in lijn met het preventieakkoord om de verkoop van Schijf van Vijf producten te verhogen. In 2022 voldeed 36% van de verkopen van eigenmerkproducten en A-merken van het vaste assortiment aan de criteria van de Schijf van Vijf. Dit aandeel wil Lidl verhogen naar minimaal 38% in 2025. Volgens Lidl gaan gezondheid en duurzaamheid hand in hand. Om een gezonde leefstijl te bevorderen heeft Lidl dan ook een doelstelling om toe te werken naar een steeds hoger aandeel plantaardige eiwitten qua verkoop: in 2030 is minimaal 50% van de eiwitverkoop afkomstig van plantaardige eiwitten. Om een gezonde leefstijl onder kinderen te bevorderen is Lidl partner van het voedseleducatieplatform waarmee zij bijdraagt aan lessen over gezonde voeding op basisscholen. Met haar reclame over ongezonde eigenmerkproducten richt Lidl zich al langere tijd niet meer op kinderen.