Lidl lanceert nieuwe prijscampagne 'Lidl Deals'
Lidl lanceert nieuwe prijscampagne 'Lidl Deals'
Lidl start haar nieuwe marketingstrategie met de lancering van een nieuwe prijscampagne ‘Lidl Deals’. Maandag 26 februari gaat de campagne van start. Later dit voorjaar volgt de uitrol van de merkcampagne. Nu nóg meer Lidl voor je geld Laura Klaver, Head of Marketing Lidl: “Bij Lidl vinden we dat een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk moet zijn. Daarom zullen we altijd leveren op onze belofte ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’. Prijs is een ontzettend belangrijke waarde voor Lidl. Zodoende starten we met een prijspromo-concept binnen de overall campagne. We hebben altijd lage prijzen, maar tijdens de prijscampagne zijn de prijzen nog lager.” ‘Lidl Deals’ is de eerste campagne die is ontstaan vanuit de samenwerking met reclamebureau Alfred. De campagne is onderdeel van een nieuwe marketingstrategie om het merk Lidl nog verder te laten groeien en wordt landelijk uitgerold op onder andere tv, radio, online, in print, digital out of home, social en op de winkelvloer. Alles vanuit een herkenbaar visual device: de gele ‘prijssticker’ met Lidl Deals. Jeroen van de Sande, ECD bij Alfred is samen met Rogier Mahieu creatief eindverantwoordelijk voor het Lidl-werk: "In alle videomiddelen en radio hebben we aan dat visual device nog een ‘oorwurm’ toegevoegd. Hiervoor hebben we samen met Tom Tukker een Nederlandse versie van het nummer ‘Thrift shop’ van Macklemore gemaakt. Het nummer gaat over de vraag ‘waarom zou ik geld uitgeven aan te dure merken? Het is natuurlijk ook veel leuker om het systeem te hacken en minder geld uit te geven. Dat geldt altijd al bij Lidl, maar tijdens de Lidl Deals helemaal.” Klik HIER voor de tv-commercial |