18 oktober 2024

Gezondere en duurzamere keuzes? Ook daarvoor ga je naar Lidl

Gezondere en duurzamere keuzes? Ook daarvoor ga je naar Lidl
Nieuwe campagne en sparen voor gratis producten uit de Schijf van Vijf

Lidl introduceert een nieuwe campagne met het thema: “Ik ga naar Lidl voor betere keuzes.” Deze campagne benadrukt het brede assortiment aan gezondere en duurzame producten van Lidl, en laat zien dat de gezondere keuze bij Lidl niet alleen makkelijk, maar ook betaalbaar is. Daarnaast loopt er een spaarcampagne in samenwerking met het Voedingscentrum, waarbij klanten kunnen sparen voor gratis gezonde producten uit de Schijf van Vijf.

Gezond eten betaalbaar en toegankelijk maken voor iedereen
Laura Klaver, Head of Marketing bij Lidl Nederland, legt uit: “Veel mensen willen graag gezonder eten, voor hun eigen gezondheid én voor een duurzamere wereld. Maar ze verwachten niet altijd dat ze daarvoor bij een discounter als Lidl terecht kunnen. Toch is dat juist wel het geval. Sterker nog, op veel gebieden lopen we voorop. Ons assortiment eigen merk vleesvervangers is heel divers en doet qua smaak niet onder voor duurdere merken. Plantaardige zuivel en volkorenproducten, zoals pasta, zijn bij ons niet duurder, maar net zo laag geprijsd als de 'gewone' variant. Iedereen weet inmiddels dat we dé supermarkt in groente en fruit zijn, maar minder bekend is dat je bij ons ook volop keuze hebt in noten voor de laagste prijs. En we doen nog veel meer! Het werd hoog tijd om deze boodschap duidelijker uit te dragen en alle verantwoorde keuzes bij elkaar op te tellen. Bovendien kunnen klanten tijdens de campagne weer sparen voor gratis producten uit de Schijf van Vijf. Vorig jaar was dit een groot succes, met miljoenen gezonde producten die uiteindelijk op het bord van onze klanten belandden. Zo stimuleren we samen onze klanten om gezond te eten.”

Alfred International ontwikkelde de campagne
De campagne is ontwikkeld door Alfred International, met als uitgangspunt een herkenbare stijl voor alle uitingen en een thema dat Lidl in alle middelen en kanalen kan gebruiken.

Jeroen van de Sande, Executive Creative Director bij Alfred International, zegt hierover: “Ook in deze campagne werken we graag met echte eye-openers, waarbij mensen denken: ‘Huh, is dat óók Lidl?’. Dit zijn verhalen die de echte Lidl-fans al kennen, waarmee we tegelijkertijd de rest van Nederland willen inspireren. Dit was zo’n boodschap. We laten zien dat gezonder eten makkelijk kan zijn, omdat Lidl een breed assortiment goede, lekkere producten biedt voor lage prijzen. Dus wat je ook tegenhoudt, de prijs hoeft het in ieder geval níet te zijn”. 

Klik hier voor de tv-commercial