
We slikken €1,6 miljard aan voedingssupplementen maareten nog niet genoeg groente en fruitLidl introduceert ‘Supersupplementen’:ludieke stunt om groente te promotenNederlanders geven jaarlijks 1,6 miljard euro uit aan poeders, pillen en druppels – terwijl we volgens de Voedsel en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties en Eurostat erg weinig groente en fruit eten vergeleken met andere Europese landen. Een zorgwekkende trend, vindt Lidl. Met de introductie van de campagne ‘Supersupplementen’ zet Lidl deze scheve situatie op scherp. En dat doet de supermarktketen op geheel eigen wijze: nuchter, humoristisch én met een knipoog naar de 90’s. De stunt: Lidl verpakt gewone groente en fruit als voedingssupplementen. Van broccoli tot blauwe bessen, alles krijgt een nieuwe look alsof het zo uit een online supplementenshop komt. De boodschap? Je hebt geen pillen nodig. Je hebt paprika’s nodig. “Zes op de tien Nederlanders slikken supplementen, terwijl gezonde voeding steeds verder naar de achtergrond verdwijnt,” zegt Maurits Wösten, Hoofd Inkoop aardappelen, groente en fruit bij Lidl Nederland. We zijn niet tegen voedingssupplementen maar dit is zonde. Zeker omdat juist Lidl ervoor zorgt dat vers en gezond betaalbaar is voor iedereen, zonder marketingtrucs of dure beloftes.” Tony Lidl is terug Een jaar lang gratis groente en fruit Een gezond alternatief met een knipoog |