
Lidl is trotse partner van UEFA Women’s EURO 2025™ en versterkt haar inzet voor diversiteit, inclusie en gezonde voeding
Nederlandse voetbalsters doen mee aan het Lidl Youth Camp Lidl en vrouwenvoetbal zijn voortaan onlosmakelijk met elkaar verbonden dankzij het officiële partnerschap met UEFA Women’s EURO 2025™. Onder het motto "Never Stop Growing" zet Lidl zich in voor persoonlijke ontwikkeling met een sterke focus op diversiteit, inclusie en gezonde voeding. Deze waarden vormen al de kern van Lidl’s beleid voor medewerkers en komen tot uiting in diverse ontwikkelprogramma’s die gelijke kansen stimuleren, evenals initiatieven rondom vitaliteit, zoals sport, gezonde voeding en stoppen met roken. Door dit partnerschap vergroot Lidl haar maatschappelijke impact en draagt zij breder bij aan een inclusieve en gezonde samenleving. Lidl Youth Camp voor meisjes Lidl organiseert in samenwerking met #WePlayStrong een voetbalkamp in Zwitserland speciaal voor meisjes. Honderd voetbalsters tussen de 14 en 17 jaar uit twintig landen waaronder Nederland, krijgen de kans hun droom na te jagen. Ze nemen deel aan een drie dagen durend programma met voetbaltrainingen van UEFA-coaches, sessies over mentale gezondheid en workshops over bewuste voeding. Unieke voetbalervaring met Lieke Martens Lidl Nederland biedt ook nog eens een unieke kans aan een meisjesvoetbalteam: een dag in de schoenen van profvoetbalster Lieke Martens. Op 5 juli a.s. verzorgt Lieke een inspirerende training, waarna ze aanwezig is bij de VERS-conferentie, waar het team haar vragen kan stellen. Ook ontvangen de speelsters professionele trainingspakken, shirts, bidons en sporttassen. De dag draait om plezier, beweging en motivatie. Ter afsluiting kijkt het team samen met Lieke Martens op groot scherm naar de wedstrijd Wales – Nederland. Speciale Lidl activatie teams ter bevordering van diversiteit, inclusie en respect Lidl beschouwt sport en beweging als essentiële drijfveren voor een gezondere en duurzamere toekomst. Tijdens alle 31 wedstrijden zetten speciale Lidl activatie-teams zich actief in voor diversiteit, inclusie en respect in de stadions. Daarom worden in de fan-zones diverse activiteiten georganiseerd om fans te inspireren tot bewuste keuzes, variërend van gezonde voeding tot het stimuleren van een actieve levensstijl. Zo helpt Lidl sportliefhebbers niet alleen te genieten van het toernooi, maar ook te investeren in hun eigen welzijn. Gezonde voeding en duurzaamheid Volgens Lidl bestaat een gezonde leefstijl uit meer dan alleen bewegen; bewuste voeding speelt een sleutelrol. In lijn met het Planetary Health Diet zet Lidl zich in voor duurzame en gezonde voeding. Dit uit zich onder meer door de ‘Fresh Stations’ in de fan-zones tijdens de wedstrijden, waar fans vers fruit krijgen. Ook is er in Zurich een speciaal ‘Fresh Field’ ontwikkeld waar ter grootte van een voetbalveld duurzaam voedsel wordt verbouwd.
Einde persbericht Achtergrond informatie Gelijke kansen en respect in de sport Lidl zet zich wereldwijd in voor diversiteit, inclusie en gelijkheid door de zichtbaarheid van vrouwen in de sport te vergroten en eerlijke kansen te bevorderen. Als ondertekenaar van de Women’s Empowerment Principles (WEPs) bevestigt Lidl haar toewijding aan gelijke kansen, zowel binnen de organisatie als in de samenleving. Lidl’s sportstrategie is gebaseerd op drie kernwaarden: prestatie, respect en verbondenheid. Dit partnerschap sluit aan bij eerdere samenwerkingen met UEFA EURO 2024™, UEFA Europa League™ en UEFA Conference League™, en onderstreept de kracht van sport als aanjager van positieve maatschappelijke verandering.
|