13 juni 2025

Lidl lanceert ‘Drop de Biet’: de gezondste party van het festivalseizoen

Voor de 11e keer is Lidl de beste supermarkt in groente en fruit. Dat wordt gevierd met een unieke merkactivatie op Best Kept Secret en Pinkpop 2025: Drop de Biet, een minirave waar festivalgangers 15 minuten lang losgaan op beats, tussen het rondvliegende fruit en een (‘droppende’) biet.

Met deze activatie wil Lidl een jong publiek op een verrassende en speelse manier laten ervaren dat groente en fruit niet alleen gezond zijn, maar ook een leuke en energieke toevoeging aan het dagelijks leven.

'Shake je shotje klaar'
Bezoekers stappen een kleurrijke groente- en fruitwereld binnen, met een gigantische biet boven hun hoofd en een shake-o-meter aan de muur. De spanning stijgt en dan dropt de biet. De muziek knalt, opblaasgroenten vliegen door de lucht en het feest barst los. Hoe harder er wordt geshaket, hoe voller de shake-o-meter. Staat deze op maximum? Dan volgt de beloning: een vers vitamineshotje van Lidl.

“Met Drop de Biet laten we zien dat Lidl verder kijkt dan de winkels. We willen merkbeleving brengen waar mensen het niet verwachten, op een manier die bij ons past: toegankelijk, fun en impactvol,” aldus Cato Sampers, marketing manager Lidl Nederland.

Van stunt naar statement
De activatie is ontwikkeld in samenwerking met Buutvrij for life en ondersteund door diverse social bureau’s.
“Lidl durft te verrassen,” zegt Reuben Alexander van Buutvrij. “En dat geeft ons de ruimte om concepten te ontwikkelen die niet alleen aandacht trekken, maar ook een merkgedachte voelbaar maken. Drop de Biet is daar een perfect voorbeeld van: speels, gedurfd en vol energie.”

Festivalagenda Drop de Biet is drie dagen lang te beleven op het festivalterrein van Best Kept Secret en Pinkpop 2025.