
Lidl introduceert ‘Mijn statiegeld’ in Lidl Plus-app: nooit meer een statiegeldbon kwijtLidl breidt de Lidl Plus-app uit met een nieuwe functionaliteit die het boodschappen doen nog eenvoudiger maakt: ‘Mijn statiegeld’. Klanten kunnen bij vrijwel alle Lidl-filialen kiezen voor een digitale statiegeldbon bij het inleveren van lege flessen. Daarmee is Lidl de eerste supermarkt in Nederland die deze mogelijkheid aanbiedt. De nieuwe functie speelt in op een herkenbare situatie: het kwijtraken van papieren statiegeldbonnen. Dankzij ‘Mijn statiegeld’ worden bonnen voortaan digitaal opgeslagen in de Lidl Plus-app. Bij het afrekenen kunnen klanten hun digitale klantenkaart scannen, waarna de bon automatisch wordt verzilverd, mits de klant hiervoor kiest. Er kan ook worden gekozen om op een later moment te verzilveren. Dit bespaart klanten niet alleen tijd en moeite, maar ook papier. Hoe het werkt, staat uitgelegd in de Lidl Plus-app onder de functie ‘Mijn statiegeld’. Klanten kunnen in de app kiezen uit twee verzilveropties: automatisch verzilveren van alle statiegeldbonnen bij het scannen van de klantenkaart, of handmatig per bon aangeven of deze verzilverd moet worden. Met deze toevoeging aan de Lidl Plus-app laat Lidl zien dat gemak en aandacht voor het milieu hand in hand gaan. Eerder werden al functies als Scan&Go (scannen via je smartphone), het digitale boodschappenlijstje en digitaal sparen toegevoegd aan de app. ‘Mijn statiegeld’ is een volgende stap in het digitaliseren van het winkelproces, waarbij gemak en gebruiksvriendelijkheid centraal staan. |